Temat: Jak znaleźć sponsora? :)
...firm na rzecz osób, organizacji lub instytucji, wspierając różne dziedziny życia społecznie akceptowane (np. sport, kulturę, oświatę, ekologię), niezależnie od firm i niezwiązane bezpośrednio z normalnymi ich interesami. Sponsor uzyskuje w zamian możliwość wykorzystania skojarzeń z działalnością wspieranych podmiotów dla osiągnięcia specyficznych celów marketingowych lub komunikacyjnych. / Sznajder A., Sponsoring czyli jak promować firmę wspierając innych, 1996.
Nie należy jednak mylić sponsoringu z pojęciami pokrewnymi, np. z mecenatem. Mecenat może być zdefiniowany jako opieka nad nauką i sztuką sprawowana przez daną instytucję. Od sponsoringu odróżnia go przede wszystkim to, że mecenas nie oczekuje od beneficjenta (podmiotu otrzymującego wsparcie) żadnego świadczenia wzajemnego. Oba pojęcia różni również fakt, że mecenas z reguły...
Źródło: scs.jun.pl/viewtopic.php?t=154