ZUAKASIUNIA.8log.pl | Strona: 1.html

Temat: Wspólny lot - podzielisz koszty nalotu .
Jeżeli w zastrzeżeniach podanych w przepisach JAR-FCL nie podano inaczej, posiadacz licencji pilota turystycznego (samoloty) (PPL(A)) uprawniony jest do pełnienia, bez prawa pobierania za to wynagrodzenia, czynności pilota-dowódcy (PIC) lub drugiego pilota na każdym samolocie użytkowanym do celów innych niż zarobkowy przewóz lotniczy. z uwzględnieniem plotki dlapilota.pl Blog Archive Notatka ze środka piekła oraz http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1112.htm, myślcie.
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=18788



Temat: Wymogi zdrowotne
...Dla klasy 2: 1. Wada wzrosku na każde oko max +5/-8. 2. Astygmatyzm max 3. 3. Anisometropia max 3. Przy badaniach okresowych można warunkowo dopuścić wadę większą niż -8 dioptrii. Oczywiście oprócz tego po korekcji należy przeczytać tablicę, tekst z bliska, rozpoznawać kolory itd., ale to chyba oczywiste. Szczegółowe wymagania (nie tylko do wzroku) dostępne są tutaj: http://www.jaa.nl/publications/jars/606984.pdf ( JAR-FCL 3).
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=4003


Temat: Zmiany w licencjach
...niz standardowa sciezka do licencji JAR. Jesli jestes posiadaczem licencji mikrolotowej bez ograniczen i chcialbys doszkolic sie do KLPT z ratingiem SEP, po to by moc latac wiekszymi samolotami, musisz wziac udzial w szkoleniu. Szkolenie to musi byc zrobione w osrodku uznanym przez Urzad Przeciwlotniczy (CAA). Fakt posiadania nalotu mikrolotowego uprawni cie do wykonania mniejszego nalotu podczas szkolenia. Nalot ten zmniejszony bedzie znaczniej niz do licencji JAR-FCL. Sylabus konwersji do KLPT sklada sie z: lMusisz wykonac nie mniej niz 32 godziny lotu do KLPT z ratingiem SEP, jako kombinowany nalot mikrolotowy i SEP.l lMinimum godzina wprowadzenia do lotu na instrumenty i umiejetnosc wykonania zakretu o 180 stopni polegajac tylko na instrumentach.l lMinimum 2 godziny szkolenia ??zapobiegania przeciagnieciu I wychodzenia z korkociagu??l lLot testowy na nawigacje I lot testowy ??general handling??l...
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=13983


Temat: Wymogi zdrowotne
...niż 3 dioptrie. Dla klasy 2: 1. Wada wzrosku na każde oko max +5/-8. 2. Astygmatyzm max 3. 3. Anisometropia max 3. Przy badaniach okresowych można warunkowo dopuścić wadę większą niż -8 dioptrii. Oczywiście oprócz tego po korekcji należy przeczytać tablicę, tekst z bliska, rozpoznawać kolory itd., ale to chyba oczywiste. Szczegółowe wymagania (nie tylko do wzroku) dostępne są tutaj: http://www.jaa.nl/publications/jars/606984.pdf ( JAR-FCL 3). Słuchajcie, ja mam mały problem. Oko prawe: sfera: -2,5 Oko lewe: sfera:-0,75 cylinder: -0,75 oś: 160st. Więc na astygmatyzm i wadę wzroku się łapię spokojnie na 1. klasę (zawsze chciałem być pilotem liniowym). Jednak, co to jest ta oś? Czy się łapię? Z góry dzięki za wszelką pomoc. Innych wad, oprócz wady wzroku nie mam, więc chciałbym się złapać na 1. klasę (miałem już komisje wojskową i badania w szkole i nic...
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=4003


Temat: Linie lotnicze wyrywają sobie pilotów
Jakby ci to powiedziec....nie wiem jaka masz wiedze w tym temacie i skad ,ale wymogiem do linii lotniczych na calym swiecie dla F/o jest wlasnie ATPL frozen...jeszcze 2 lata temu(zanim weszly w zycie w naszym kraju przepisy JAR FCL)wystarczylo miec CPL,IFR,ME zeby latac jako F/O... ,paru moich kumpli sie dostalo z identycznym nalotem i ATPL frozen (baaa...znam nawet sytuacje ze przyjeto goscia bez frozena) wiec chyba jednak jestes w bledzie....poza tym siedze w temacie po uszy od paru lat wiec "troche "wiem co mowie....
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=1946


Temat: Badania lotniczo-lekarskie
Na I klasę badają na II czasami, ale zawsze pytają czy zażywał/a substancje niedozwolone. Angel poszukaj przepisów JAR FCL 3 na stronie nakolannik jest po polsku.
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=2843


Temat: Kilka pytań odnośnie PPL(A)
Można na wielosilniku:?::?::?: :shock: :shock: :shock: JAR-FCL 1.255
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=8399


Temat: Badania lotniczo-lekarskie
W październiku 2008 zmieniły się przepisy JAR FCL 3 być może one uchyliły badania EEG.
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=2843


Temat: Pilot helikoptera - ogólne info
Witam Wiecie jak to jest z pilotami śmigłowców, czy zarobki są porównywalne do zarobków pilotów w samolotach rejsowych? Jak wygląda system pracy pilota śmigłowca, np, przy platformach wiertniczych, pożarach itp. Można liczyć na praca zaraz po otrzymaniu licencji? W ogóle czy rynek też jest przesycony, czy może wręcz przeciwnie. denis Pytasz o Świat, Europę czy Polskę? Co do licencji to... po nastaniu ery JAR FCL skończyły sie dobre czasy dla pilotów z CPL(A). Owszem, kiedyś w Polsce było tak, że posiadacz CPL(A) szkolił się według specjalnego programu i po wylataniu 50 h zdawał teorię, praktykę i otrzymywał CPL(H). Między innymi moja droga do wirnikowego latania tak przebiegała. Tyle, że wpierw trzeba było znaleźć pracę w firmie, która brała na siebie to szkolenie z racji zapotrzebowania na takiego lotnika. Dzisiaj niestety zysk z...
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=1412


Temat: Gdzie szkolić się na pilota liniowego???
A to na szybowce pierwsza klasa jest potrzebna? O ile się orientuje to na szybowce można mieć do -5. BTW troche dziwne, że wg. JAR-FCL 3 na pierwszą klasę można mieć do -6, a w Polcse, która oficjalnie do tych norm się stosuje do -3.5. Sam mam -3.5/-4.5 i z pierwszą klasą mogę się pożegnać. Ale na szczęście zostają mi szybowce :twisted: Co do topicu: PRz to chyba najrozsądniejsza droga, dla młodych adeptów lotnictwa, którzy nie moga pozwolić sobie na wielotysięczne wydatki. Praktycznie zainwestować trzeba tylko w PL(G), dużo nauki na pierwszych latach i...
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=1233


Temat: Badania lotniczo-lekarskie
Aż se zajrzałem do FCL 3. Nawet nie zabolało. Dla zainteresowanych (głównie uczynnych domorosłych konsultantów, żeby nie musieli pisać "ponoć", ani zgadywać odpowiedzi) - dwa cytaty z przepisów, na zachętę: Ani na 1 ani na 2 klase już nie ma EEG. JAR-FCL 3.330 Wymagania z zakresu neurologii (a) Kandydat lub posiadacz orzeczenia lekarskiego na Klasę 2 nie może mieć ujawnionych w wywiadzie lub rozpoznanych klinicznie chorób nerwowych, które mogłyby uniemożliwić bezpieczne korzystanie z przywilejów wynikających z posiadanej licencji. (b) Szczególnej uwagi wymagają (patrz Załącznik 11 do Części C): (1) postępujące choroby układu nerwowego, (2) epilepsja i inne choroby o...
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=2843


Temat: nasze sposoby na odreagowanie stresu poszkoleniowego bez wpadania w nalogi cz. II
...przyznaje sie co roku ok140-160 osobom w polsce. egzamin obejmuje to co kurs: 1.loty po kregu i do strefy 2.loty zapoznawczewg wskazan przyrzadow 3.przeloty VFR[czyli w trybie z widocznoscia]w ruchu lotniczym kontrolowanym i niekontrolowanym. uprawnieniaobowiazuja na statnkach powietrznych jednosilnikowych ladowych. nie ma nic o lotach IFR.:roll:.licencja PPL[A} obejmuje wylacznie loty VFR[visual flight rules]. w polsce obowiazuja przepisy JAR-FCL . ubiegac sie bede o licencje pilota zawodowego CPL[A] oraz rozpoczynam nauke na PPL[H]pilotaturystycznego smiglowcowego z szkoleniem na typ:robinson 44. natomiast w tej chwili czeka mnie egzamin IR[A]czyli na lot w trybie IFR-na pryzrzadach.jestem juz po przeszkoleniu wkabinie FNPTII-treningowej oraz lotach IFR.lotow w kabinie wymaganych jest min.35 godzin-ja mam 61.plus min.15 godzin w samolocie jednosilnikowym[u mnie byla to oczywiscie...
Źródło: dogomania.pl/showthread.php?t=107504


Temat: "Jak dorobić sobie skrzydeł"
...niż 5 godzin może być uzyskane na urządzeniu do szkolenia procedur lotu (FNPT) lub na symulatorze lotu; e. wykonała co najmniej 20 godzin lotów nawigacyjnych jako pilot-dowódca (PIC) samolotu, w tym lot po trasie nie krótszej niż 540 km (300 NM) z dwoma lądowaniami z pełnym zatrzymaniem na dwu różnych lotniskach; oraz f. w czasie sześciu miesięcy bezpośrednio poprzedzających rozpoczęcie szkolenia zdała przed wykwalifikowanym zgodnie z JAR-FCL 1.330(f) instruktorem pilotażu (samoloty) (FI(A)) specjalny, wstępny, praktyczny egzamin kwalifikacyjny, oparty o kontrolę umiejętności podaną w Załączniku 3 do
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=22052


Temat: Jak zostać instruktorem?
Myslę, że najlepiej przeczytać JAR-FCL 1 część H poświęconą uprawnieniom instruktorskim.
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=3971


Temat: Wymogi zdrowotne
No właśnie z tego paragrafu JAR-FCL 3.340 (b) (4) mnie odrzucili, bo co prawda jedno oko jest 1,0, ale drugie jest "amblyoptic". Więc właściwie tylko jedno oko funkcjonuje i może mogliby zastosować Załącznik 13 do części B i C JAR-FCL3, gdzie w p. 6 mamy: A w podręczniku medycyny lotniczej znalazłem jeszcze coś takiego: Potwierdzam, całkiem dobrze mi się funkcjonuje :)
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=4003


Temat: Pilot helikoptera - ogólne info
W PL ośrodki szkolą według przepisów europejskich wiec licencja wydana po zdaniu egzaminu przez ULC jest ważna w Europie ( JAR-FCL).
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=1412


Temat: CPL i kilka pytań
JAR-FCL 1.155 Praktyka i zaliczanie (Patrz
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=11402


Temat: Kilka pytań odnośnie PPL(A)
JAR-FCL 1.255 A dla nie lubiących angielskiego: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) z dnia 3 września 2003 r. w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz. U. z dnia 19 września 2003 r. Nr 165, poz. 1603)
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=8399


Temat: Czy w PL mozna latac z obca licencja?
Teroetycznie jak masz licencje JAA to nie powinno byc problemow. Na licencji jest napisane "Przez zastosowanie JAR-FCL 1,015(a)(1) posiadacz licencji ma prawo do korzystania z uprawnien wynikajacych z licencji na statkach powietrznych, zarejestrowanych w kazdym z panst Zrzeszenia Wladz Lotniczych (JAA)..." Tylko, ze i tak nikt Ci nie da samolotu od "reki". Prawdopodobnie bedziesz musial zrobic jakis lot z wlascicielem instruktorem itd ktory stwierdzi, ze jest duza szansa, ze oddac samolo w jednym kawalku.. ;)
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=4037


Temat: 30-lecie Ośrodka Kształcenia Lotniczego
...samodzielną jednostkę pozawydziałową Politechniki Rzeszowskiej. Jesienią 1992 r. OKL rozpoczął szkolenie studentów V roku na symulatorze lotu według zmodyfikowanego programu szkolenia lotniczego spełniające wymagania stawiane przez Międzynarodową Organizację Lotniczą (ICAO). Od 1999 r. rozpoczęto w Ośrodku prace nad dostosowaniem zintegrowanego cyklu szkolenia studentów do wymagań Europejskich Przepisów Lotniczych ( JAR FCL) i rozszerzeniem szkolenia do poziomu licencji pilota samolotowego liniowego (ATPL). W ramach modernizacji bazy dydaktyczno - szkoleniowej zakupiony też został nowoczesny symulator lotu FNPT II MCC. Szkolenie według tych standardów pozwoliło na uznanie w całej Europie licencji lotniczych uzyskiwanych w OKL. Ośrodek Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej w 2002 r. dzięki staraniom ówczesnego Rektora prof. dr hab. inż....
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=2580


Temat: Ciekawe, fascynujące, nietypowe sytuacje widziane na EPPO.
Koledzy (i koleżanki), w związku z intrygującą sytuacją którą zaobserwował kolega mefiu i kol. diskacz , zapytałem oficjalnie u źródła i oto odpowiedź: Wprawdzie do końca nie rozwiało to wątpliwości ale można poszperać w JAR FCL-1 i coś się powinno znaleźć na temat naszej kontrowersji.
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=5154


Temat: Badania lotniczo-lekarskie
Poszukaj w przepisach JAR FCL 3, .1 Leki przeciwnadciśnieniowe. Są dopuszczalne pod warunkiem braku efektów ubocznych. leta-adrenolityki (beta-blokery):l lDiuretykil Z leków stosowanych w leczeniu nadciśnienia tętniczego poza Klasą 3 (Beta-adrenolityki) często stosuje się leki moczopędne. Polecana jest monoterapia (zwłaszcza u pilotów starszych wiekiem), w przeciwieństwie do leczenia wieloprofilowego, lecz aby osiągnąć działanie...
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=2843


Temat: Badania lotniczo-lekarskie
Przestało być wymagane, ale jeśli miałeś kiedyś uraz głowy albo kiedykolwiek zemdlałeś to skierują Cię na badania dodatkowe - w tym wypadku EEG. Odwołanie się z tego co widzę zbyt wiele nie da; JAR-FCL 3.330 Wymagania z zakresu neurologii (a) Kandydat lub posiadacz orzeczenia lekarskiego na Klasę 2 nie może mieć ujawnionych w wywiadzie lub rozpoznanych klinicznie chorób nerwowych, które mogłyby uniemożliwić bezpieczne korzystanie z przywilejów wynikających z posiadanej licencji. (b) Szczególnej uwagi wymagają (patrz Załącznik 11 do Części C): (1) postępujące choroby układu nerwowego, (2) epilepsja i inne choroby o...
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=2843


Temat: Daltonizm
Przepisy PL-01 mówią wyraźnie, kandydat na pilota zawodowego nie może posiadać żadnej wady wzroku, dopuszcza się pewne wady ale już u licencjonowanych pilotów zawodowych. Radziłbym zapoznać się z nowymi przepisamy.... Kandydat na pilota zawodowego musi spełniać wymagania zdrowotne określone odpowiednimi przepisami ( JAR FCL-3) oznaczone jako Klasa 1. Szczegółowe zapisy dopuszczają m.in. pewne wady wzroku. Bez znaczenia jest czy osoba poddająca się tym badaniom ma już jakieś licencje, czy też jest "zielona". Jeżeli spełnia wymagania otrzyma pozytywne orzeczenie, jeżeli nie, to może otrzymać badania w klasie niższej lub pożegnać się z lataniem. Krąży obiegowa opinia, że zwyczajowo nieco łagodniej traktuje się pilotów ale jeśli...
Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=2510


Temat: Szybowiec a nalot do PPLa
Cytaty z JAR FCL-1 Ciekawostka, w USA caly nalot na szybowcach liczy sie do licencji ATP A do CPLa liczy sie nalot z szybowcow w calosci, czy jakims mniejszym stopniu?
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=5712


Temat: "Prawko" na samolot
Na lewy fotel jest potrzebny przede wszystkim nalot. Na przykład w Ryanair jest tak, że nie musisz mieć ATPL tylko: JAR FCL Licence A minimum of 200 hours total fixed-wing time Minimum of 100 hours as Pic MCC Course completed Multi-engine Instrument Rating Następnie, podali 3 szkoły które musisz ukończyć, i wtedy zaproponują Ci kontrakt. Na pewno szkolą tam na 737NG, no bo w przypadku Ryana, tylko to Ci potrzebne
Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=5956


Temat: Czy UK uznaje polskie szkolenie ATPL?
W LASORS nic specjalnego nie znalazłem oprócz informacji, że to jest 650h, czyli tyle ile mamy na kursie. Z resztą wszystko według JAR-FCL 1, więc chyba nie powinno być problemów z uznaniem tego. Szkolenie w IBEXie.
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=14294


Temat: WSOSP
...jest na różnorakich forach internetowych. Do rzeczy. Badania do WSOSP rozumiem jako badania w WKLL(Dęblin) + WIML(Warszawa) Raczej nie sądzę aby w ciągu ostatnich 2 lat zmieniły się wymagania zdrowotne dla kandydatów na studia w WSOSP. Podam czego nie bada się w GOBL(czy w innej placówce)w ramach kategorii klasy 1 dotyczących lotnictwa cywilnego, a co jest niedzownie związane w pilotażem wojskowym. Czego nie "uwidim" w GOBL(podstawa to JAR-FCL 3, chociaż obecnie jesteśmy w okresie przejściowym z JAR na EU): - EEG - RTG - MRI - KNC - ENG - badanie stomatologiczne - badanie wydolnościowe - badanie w wirówce przeciążeniowej To było primo. Secundo, oczywiście istnieje nadal szereg badan niejako "wspólnych" przez, które przechodzą wszyscy kandydaci na pilotów, czy to cywilnych czy wojskowych. Istnieje, jedna subtelna róźnica. Mianowicie, margines...
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=7438


Temat: Wylatywanie godzin podczas szkolenia
Wiem, że obowiązują JAR'y, ale każdy ośrodek czy AP czy inny musi mieć zatwierdzony plan szkolenia, a nie zawsze liczba godzin w tym planie jest taka sama jak w JAR'ach. Na przykładzie PPL(A) wg JAR-FCL 1 trzeba mieć 45h i wymienione ile czego i takie tam, ale w programie AP jest 43h 36min z zaznaczeniem, że przed egz LKE muszą uzupełnić to do tych 45h. Dlatego czy ktoś wie co mówi program w sprawie CPL(A)?
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=6714


Temat: Jak zostać pilotem?
szukaj w przepisach JAR FCL 3
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=4216


Temat: Wymogi zdrowotne
Trzeba posiadać kat zdrowia min. II więc na I można latać tylko po co skoro I jest ważna max rok a II klasa pięć lat - częściej trzeba badania robić. JAR FCL 3 znajdziesz na strone nakolannik - uwaga jest to stara wersja teraz trochę zmieniły się przepisy, starsza była bardzier restrykcyjna niż obecnie obowiązująca. Samotnik zapytaj kontrolerów jaka kategoria jest wymagana.
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=4003


Temat: Kilka pytań odnośnie PPL(A)
Zmień aeroklub wymagane skończone 16 lat. Cytat JAR-FCL 1.090 Minimalny wiek Zanim pilot uczeń wykona swój pierwszy samodzielny lot musi mieć ukończone co najmniej 16 lat. Lecz aby licencja zostala wydana musi mieć skonczone 17 lat. JAR–FCL 1.100 Minimalny wiek Kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota turystycznego (samoloty) musi mieć ukończone 17 lat Aby mieć skrócony program PPL trzeba mieć licencję szybowcową sama podstawówka nie wystarczy....
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=8399


Temat: WSOSP
...być doktorem habilitowanym aby wiedzieć, że badania w GOBL i WSOSP nie są zbliżone. Dla Twojej wiedzy, poprawna pisowania skrótu stopnia naukowego doktor habilitowany wygląda nastepująco, dr hab. Jak najbardziej masz prawo bronić własny pogląd. Decydując się jednak na obronę, podaj agrumenty. najpierw trzeba zdobyć fakultety a potem się wywyższać a nie na odwrót ... Wystarczy dowiedzieć się jaki zakres badań obowiązuje na klasę 1 w/g JAR FCL 3, a jaki podczas rekrutacji do WSOSP. Uważasz, że trzeba ukończyć fakultet aby poznać różnicę? Gratuluję! Osobiście twierdzę, że wystarczy wykonać dwie rozmowy telefoniczne, z GOBL oraz z WSOSP, żadne fakultety nie są konieczne podczas docierania do informacji . A po twojej wypowiedzi można było wywnioskować że już nie pierwszy raz nie możesz się dostać na WSOSP a co dopiero zdobyć jakieś fakultety Napisałem wcześniej...
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=7438


Temat: Badania lotniczo-lekarskie
Z JAR-FCL 3: Więc chyba jest trochę inaczej jak piszesz. No mniejsza - ważne, że udało mi się znaleźć to, o co pytałem. Tak przy okazji jeszcze co onzaczają skróty AMS, AME i AMC? EDIT: jest to oczywiście wycinek dotyczący tylko pierwszej klasy. EDIT2: kto decyduje o zakresie badań w tych przypadkach? (chodzi mi np. o "renewal shall require the prescribed standard or extended examination to be performed")
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=2843


Temat: egzaminy na uprawnienie IR (najlepiej ME)
JAR FCL 1.470 podaje dziedziny jakie trzeba znac aby zdac 7 egzaminow na uprawnienie IR, ale nie podaje dokladnych numerow JAR REF jakie trzeba znac - ktos wie gdzie to znalezc? (mam ksiazki Jeppesen i nie wiem, ktore potrzebne do IR)
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=7299


Temat: Naliczanie się nalotu.
Na kategorii Specjalny liczy się 10 % nalotu Prawie prawda ale nie do końca ;-) Powyższe dotyczy wyłącznie licencji PPL(A) a właściwie nalotu, który jest potrzebny do uzyskania licencji (do max 10h). JAR–FCL 1.120 Experience and crediting An applicant for a PPL(A) shall have completed at least 45 hours flight time as a pilot of aeroplanes; a total of 5 hours of this 45 hours may have been completed in a BITD (see Appendix 1 to JAR-FCL 1.125), a FNPT or a flight simulator. Holders of pilot licences or equivalent privileges for helicopters, microlight helicopters, gyroplanes and microlights having fixed wings and moveable aerodynamic control surfaces acting in all three dimensions, gliders, self-sustaining gliders or self-launching gliders may be credited with 10% of their total flight time as pilot-in-command in such aircraft up to a maximum of 10 hours towards a PPL(A)....
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=8750


Temat: praca po CPL(A)
Myślę, ze wszystkie wątpliwości dotyczące liczby godzin moze rozwiac JAR-FCL 1, subpart D. http://www.jaa.nl/publications/new_releases.html pozdrawiam
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=11423


Temat: Ważność licencji PPL(A) i ATPL frozen
...tylko na zasadach SVFR, 3. Jeżeli pilot ma tzw. NPPL (w UK), w PL to chyba niema takiego odpowiednika, wtedy posiadacz NPPL'a też niemoże wlatywać w przestrzeń kontrolowaną. Ad 3. Można mieć starą licencję PPL ICAO, która wykluczała loty kontrolowane. Półtora roku temu miałem jeszcze taką licencję z wpisanym ograniczeniem. Swoją drogą było całkiem dużo zamieszania, żeby to wszystko odkręcić. Szkolenie do VFR kontrolowane (7 h!), kurs na JAR-FCL, egzamin z angielskiego aby przerobic radio miedzynarodowe na obecnie uznawany standard. Pozdrawiam,
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=19729


Temat: Logbook dla studenta, przyszlego pilota.
hmm to fakt co pisze thewho tez mi się to nie podoba mam taki wpis szkolenie ppl 47h w jednej linijce i mnie to drażni... hemm obecnie posiadam książeczkę wydaną przez ROYAL-STAR mielec 2006 wydaną w oparciu JAR-FCL 1.080 była do sprzedania więc kupiłem nie zastanawiałem się czy jest ok czy nie i teraz mam klina;( Najwyżej będę wszystko przepisywał...
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=8552


Temat: Czy aby robić CPL, trzeba mieć PPL?
Na stronie LOT-u w wymaganiach jest coś takiego jak "JAR-FCL1", co to? Są to przepisy według których wydaje sie licencje. http://www.ulc.gov.pl/download/pdf/FCL-1-A.pdf 1) JAR-11 - Zasady tworzenia i wprowadzania przepisów JAR; 2) JAR-26 - Dodatkowe wymagania zdatności do lotu; 3) JAR-OPS 1 - Zarobkowy przewóz lotniczy (samoloty); 4) JAR-OPS 3 - Zarobkowy przewóz lotniczy (śmigłowce); 5) JAR-FCL 1 - Licencjonowanie personelu lotniczego (samoloty); 6)
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=2753


Temat: Zasady licencjonowania personelu lotniczego
...LASORS 2008? A może jest jeszcze coś nowszego? Btw, czytam, że: np dla CPL "Training Requirements The holder of a PPL(A) issued in accordance with ICAO Annex 1 (excluding the NPPL)(...)" dla IR "An applicant for a modular IR(A) course shall be the holder of a PPL(A) or a CPL(A), either licence to include the privileges to fly by night, issued in accordance with ICAO Annex 1.(...)" a dla JAA CFI jest już: "Hold either a valid UK CAA or JAR-FCL aeroplane pilots licence.(...)" Czy ja dobrze rozumiem, że posiadając, np. FAA PPL mogę robić kurs JAA CPL i JAA IR?
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=14421


Temat: Gdzie mieszka pilot
Mam nadzieje, ze masz swiadomosc, ze nie zrobisz tam JAA IR i IR/ME - trzeba bedzie robic w Europie? Sa wtedy 2 opcje: A oto 3 opcja: (USA/FAA) - 22h dual C150+ 20h sim+2h PIC C150 FAA IR skill test a potem (EU/JAA) - 15h lacznie (10h sim + 5h mep) i oczywiscie: JAA JAR FCL 1 IR(A) skill test (2h)
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=8220


Temat: Szybowiec runął na pole w okolicach Gniezna
ATP (FAA) moze 23, ale ATPL (JAA) min 21 lat. JAR-FCL 1.265 Minimalny wiek Kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota liniowego ATPL(A) musi mieć ukończone 21 lat.
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=9582


Temat: Jak zostać pilotem?
ile kosztuje w polsce licencja jar-fcl ppl-a.
Źródło: forum.pogodzinach.net/viewtopic.php?t=295


Temat: Badania lotniczo-lekarskie
Mam wszystko w jednym miejscu, tylko dziś na hasło JAR-FCL-3 wszyscy zrobili wielkie oczy i powiedzieli, że się nie znają. Wyszło na to, że z dzisiejszej wycieczki będę miał tylko fotki RTG (krew zrobię w inny dzień). Więc zwątpiłem i postanowiłem dowiedzieć się czegoś na ten temat. Dzięki za odpowiedź. Następnym razem mam nadzieję nie będą już robili problemów.
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=2843


Temat: Oferta firmy Heli Invest - polataj prawdziwym śmigłowcem
Jak dlugo to trwa? Czy ktos wie? Marek Szkolenie teoretyczne zgodne z przepisami JAR-FCL może trwać ok. 80 godzin. Są to wykłady z budowy śmigłowca (samolotu), zasad lotu, procedur operacyjnych, prawa lotniczego, meteorologii, nawigacji, łączności, osiągów i planowania lotów itp. Do tego dochodzi szkolenie praktyczne w czasie którego uczeń-pilot musi wylatać minimum 45 (według rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie licencjonowania personelu lotniczego z dnia 3 września 2003r.) Tak więc całe...
Źródło: waldorf.pl/viewtopic.php?t=842


Temat: Nowa droga-proszę o drogowskazy ;)
...JARy? Czy ULC wydał jakieś rozporządzenie na ten temat? Dodatkowo aby posiadaczom UAP odliczyć te 10h FTO musi mieć zatwierdzony przez ULC program szkolenia, którym jest to uwzględnione. W sumie jest to dosc dziwne, bo posiadacze licencji szybowcowej maja wieksze znizki. Ale nie od dzis wiadomo, ze ULC wrogiem ultralightow jest. Chociaz chyba z UL latwiej przesiasc sie na samolot niz na przyklad z szybowca. Jeśli szkolenie nadal w odbywa się według JARów ( JAR-FCL 1) to szybownicy nie mają więcej.
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=24316


Temat: Problemy chińskich pilotów z językiem angielskim
Ciekwe co to za egzamin? Czy jakiś specjalnie pod pilotów, czy może jakiś międzynarodowy egzamin jezykowy do jakiego może podejść każdy szary człowek. Wie ktoś może? Jest to egzamin z godny z JAR-FCL. Przepisy przwidują sześć poziomow znajomości jezyka. Egzamin jest na poziomie 4 tzw. operacyjnym.JARy opisuja co sie kryje pod tym oznaczeniem.
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=2903


Temat: Kiedy szkolenie pomostowe JAR-FCL?
Wie może ktoś w jakim ośrodku jest najbliższe szkolenie pomostowe JAR-FCL, żeby zmienić licencję PPL(A) ICAO na JAR?
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=2432


Temat: Ważność licencji PPL(A) i ATPL frozen
Te informacje to bardzo ogolnie. Taki zarys. Dokument zrodlowy JAR-FCL liczy ponad 150 stron.
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=19729


Temat: Egzamin praktyczny PPL(A)
Informacje dot. egzaminu praktycznego znajdują się w JAR-FCL 1, strony C-7 do C-12.
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=19134


Temat: Badania lotniczo-lekarskie
Zależy o jakie badania pytasz. Cywilne są przeprowadzane wg JAR-FCL 3. Zależnie od klasy badań są przeprowadzane m.in. badania krwi i moczu, laryngolog, okulista, internista, psycholog (chociaż od niedawna nieobowiązkowo), neurolog oraz są robione: audiogram, EKG i sprawdzana jest wydolność płuc. Oprócz tego jest przeprowadzany wywiad lekarski, na podstawie którego można skierować delikwenta na dodatkowe badania (np. EEG). A co do brzuszka, to znam pilotów z nadwagą i nie jest to problemem....
Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=7510


Temat: Jak zostać pilotem?
sobik!! normalny samolot kosztuje miedzy 10 000 do 3000000€ a ile kosztuje w polsce licencja jar-fcl ppl-a?????
Źródło: forum.pogodzinach.net/viewtopic.php?t=295


Temat: Gdzie szkolić się na pilota liniowego???
A jakie są wymagania w kwestii predyspozycji fizycznych, gdy starasz się o posadę pilota w linii lotniczej? Bardziej mysle chodzi o badania lekarskie, ktore okreslaja sprawnosc fizyczna, psychiczna jak i oczywiscie zdrowie, sa podzielone na 3 klasy, szczegoly okreslaja wymogi zawarte w wytycznych JAR-FCL 3 (link poniżej). Klasa 1 Pilot samolotowy zawodowy; Pilot samolotowy liniowy; Pilot śmigłowcowy zawodowy; Pilot śmigłowcowy liniowy; Pilot wiatrakowcowy zawodowy; Pilot sterowcowy zawodowy; Pilot sterowcowy liniowy. Klasa 2 Pilot samolotowy turystyczny Pilot śmigłowcowy turystyczny; Pilot wiatrakowcowy turystyczny Pilot balonu wolnego Pilot szybowcowy Radiooperator pokładowy Skoczek...
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=1233


Temat: Gorąca prośba! Poinformuj znajomych o www.maslice.org
wygląda na to, że możesz mieć rację....dowiem się z pierwszej ręki co i jak...zrozumiałem z relacji pewnej osoby, że od 12 r.ż. mozna uczęszczać jużna kursy teoretyczne.... Z tym wiekiem od 16 lat, to może dot. kursów na pilota... >.. Szkolenie Samolotowe na Licencji PPL A JAR FCL Szkolenie Samolotowe Do szkolenia samolotowego może być dopuszczony kandydat, który ukończył 16 lat życia i ma dobry stan zdrowia. Osoby niepełnoletnie muszą posiadać zgodę rodziców lub prawnych opiekunów...." sprawdzę....sprawdziłem masz rację na 100%: Poniżej garść informacji na temat podstawowego szkolenia szybowcowego. Wiek: od 16 lat (zgoda rodziców do 18 lat) do ...... Badania...
Źródło: forum.maslice.org/viewtopic.php?t=53


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bezkitu.opx.pl