ZUAKASIUNIA.8log.pl | Strona: 1.html
Temat: PIEKŁO
piekło nie istnieje?
...dla diabłów i bezbożnych ludzi – niech będzie wyklęty „
Co by potwierdzalo teze o niegdysiejszym ogniu piekielnym i nieskonczonosci kary :)
Takie swiatlo w onym czasie swiecilo :P
Goracym zwolennikiem mak piekielnych był Augustyn przez katolikow nazwany swietym – przypomne ze dla katolikow to osoba godna nasladowania tylko dlaczego nie nasladuje się już jego nauk ???
Taki odpowiednik Russela dla SJ ?? ;) Jan Szkot Eriugena (ok. 810-877) filozof (nie duchowny) glosil nauke ze pieklo jednak się skonczy po jakims czasie bo bog nie może być az tak niemilosierny i okrutny.
Ku swojej nauce popelnil dzielo ”De divisione naturae” – jak nietrudno się domyslec zostało potępione przez synod paryski w 1210 r., który nakazał je spalić.
Bo oficjalna nauka mowila o mekach piekielnych – ogniowych- i wiecznosci tych mak.
W takim mniej...
Źródło: watchtower.org.pl/forum/index.php?showtopic=1877
Temat: Życie Świata
...Teoria atomu Demokryta; 8. Filozofia spraw ludzkich; 9. Ironia Sokratesa; 10. Umiar i wstrzemięźliwość cyników; 11. Jaskinia Platona; 12. Doktryna złotego środka; 13. Filozofia jako sztuka życia (Zenon i Seneka); 14. Ogród Epikura; 15. Sceptycyzm Pyrrona z Elidy; 16. Filozofia aleksandryjska (Plotyn); 17. Eklektyzm Cycerona; 18. Teoria wolności Orygenesa; 19. Wyznania św. Augustyna; 20. Filozofia chrześcijańska schyłku starożytności; 21.
Jan Szkot Eriugena i teofania; 22. Scholastyka św. Anzelma; 23. Mistyka miłości św. Bernarda; 24. Pierre Abelard i spór o uniwesalia; 25. Metafizyka światła św. Alberta; 26. Św. Tomasz z Akwinu - Bóg i istnienie; 27. Św. Bonawentura - droga duszy do Boga; 28. Awerroizm łaciński (Siger z Brabancji); 29. Jan Duns Szkot i nieskończoność; 30. Mistycyzm Mistrza Eckharta; 31. Nominalizm Wilhelma Ockhama; 32. Mikołaj z Kuzy i jedność...
Źródło: forum.dobreebooki.pl/viewtopic.php?t=5599
Temat: Oferta książek
Dodałem jeszcze z mistyki: Pseudo-Dionizy Areopagita - Pisma teologiczne, tom I Pseudo-Dionizy Areopagita - Pisma teologiczne, tom II Mistycy wczesnochrześcijańscy (Orygenes, Ewagriusz z Pontu, Jan Kasjan, Grzegorz Wielki, Hildegarda z Bingen, Ryszard od św. Wiktora, Grzegorz z Nyssy, Św. Augustyn z Hippony, Pseudo-Dionizy Areopagita,
Jan Szkot Eriugena, Bernard z Clairvaux, Wilhelm z Saint-Thierry) Teologia mistyczna Kościoła Wschodniego - W. N. Łosski Wprowadzenie do filozoficznej mistyki - K. Albert (twarda) Nic jak Bóg - o. Jacek Bolewski SJ (Eckhart, Merton, Buber, S. Weil, zen, chasydzi, fizyka i mistyka, itd.) Jest także: Andre Frossard - Istnieje inny świat
Źródło: dyskusje.katolik.pl/viewtopic.php?t=16484
Temat: wiara i rozum
Mój następny temat dotyczy odwiecznego sporu między fides a ratio. Wbrew temu, co twierdzą niektórzy, że można doprowadzić do mariażu między rozumem a wiarą. Myślę , że dochodzi tutaj do pomieszania płaszczyzn metodologicznych. Otóż próbował już
Jan szkot Eriugena w swoim proslogionie , próbował też św. Anzelm z Canterbury, próbował nawet Tomasz z Akwinu uzasadniać na podstawie swoich 5 dowodów. I co i nic. Niewierzącego intelektualisty nie są w stanie przekonać tak niespójne metodologicznie dowody do wiary w istnienie Boga. Płaszczyzna nousu (umysłu) musiała by wykonać skok poza swoją organiczną i somatyczną strukturę, a to jest w sposób iście cielesny nie możliwe,...
Źródło: dyskusje.katolik.pl/viewtopic.php?t=17511
Temat: Eriugena De divisione naturae
">a coś więcej o autorze???
Jan Szkot Eriugena, chrześcijański neoplatoński filozof IX wieku. Po łacinie zwany chyba Iohannes Scottus Eriugena, ale głowy nie dam uciąć.
Mówił, że świat to teofania Boga; doszukać się można w jego systemie niego elementów panteistycznych.
Szukałam jeszcze "De divisione naturae" - znów bezskutecznie. Jeszcze bardziej mnie to drażni, bo muszę to znaleźć na środę.
Czy jestem aż tak naiwna myśląc, że w...
Źródło: lacina.info.pl/forum/viewtopic.php?t=512
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbezkitu.opx.pl